Verzend jij nogal veel pakketten vanuit je webshop? Dan komen hier ook wat kosten bij kijken. Echter wil niemand natuurlijk veel betalen voor deze verzending. Het is voor elke ondernemer een uitdaging om dit zo goedkoop mogelijk te verzenden. Veel bedrijven laten hun pakketten bezorgen door één vervoerder. Natuurlijk weet je dan niet of je dan goedkoop uit bent. Daarom doe je er goed aan om de verschillende mogelijkheden voor wat betreft pakketten versturen te bekijken. Maar hoe kun je dit het beste aanpakken? Wij vertellen het je!
1. Kies een vaste vervoerder
Je kunt het beste gebruik maken van één vervoerder om alles gemakkelijk te verzenden. Je kunt daarbij bijvoorbeeld gebruik maken van PostNL, DHL, UPS of DPD. Deze partijen werken vaak met vaste prijzen voor de verzending. De prijzen worden doorgaans gebaseerd op het volume. Verstuur je veel pakketjes? Dan betaal je minder dan wanneer je maar weinig pakketten hebt. Echter hanteert elke vervoerder eigen prijzen, waardoor het handig is om alles eens op een rijtje te zetten om zo een goed beeld te hebben bij alle kosten. Hierdoor zul je zien welke vervoerder het goedkoopste is voor jouw webshop.
2. Verminder je kosten door middel van samenwerken
Hoe meer pakketten je verzend, hoe goedkoper het wordt. Ben je dus een klein bedrijf en verzend je niet erg veel pakketten, dan kan dit niet erg voordelig zijn. Het kan daardoor zijn dat de klant zelf moet betalen voor de verzendkosten. In dit geval wordt hun bestelling duurder en kan het zelfs voorkomen dat de klanten toch liever ergens anders bestellen waar ze een gratis verzending krijgen. Wanneer je een samenwerking aangaat met andere bedrijven kun je ook profiteren van lagere verzendkosten. Bij een groter volume dalen namelijk de verzendkosten.
3. Profiteer bij Shops United
Je kunt ook voor Shops United kiezen, want daar kun je sowieso profiteren van het slim en goedkoop verzenden van jouw pakketten. Zo kun je via het online verzendsysteem van Shops United makkelijk verzendlabels aanmaken, printen en volgen. Je lift mee op het volume van ongeveer 2000 webwinkels waardoor de verzendkosten erg laag komen te liggen. Ideaal dus!